Arbeta hos oss

Vi söker förskollärare till waldorfförskolan Solbacken, belägen i ett stort gult trähus granne med slottet, i natursköna Nyköping.

På förskolan arbetar vi miljömedvetet i alla led, såväl i det pedagogiska som i det sociala och genom den vegetariska ekologiska/biodynamiska mat vi lagar på förskolan. Genom leken lär sig barnet det sociala samspelet, utvecklas motoriskt, konstnärligt och kreativt, därför står den i centrum på vår förskola.

Vi söker Dig som är utbildad waldorfförskollärare alternativt traditionellt utbildad förskollärare. Du behöver ha ett genuint intresse för waldorfpedagogiken och antroposofin, vilka är grunden i vår verksamhet.

Som tillsvidareanställd ingår du som medlem i vår ekonomiska förening och har genom det möjlighet till inflytande i verksamheten. Vi är en icke vinstdrivande förskola!

Vi ser fram emot att få välkomna dig till oss! Välkommen med din ansökan till kontoret@waldorfforskolaninykoping.se

Vi tar fortlöpande emot ansökningar Välkommen att skicka in din ansökan.

Vi undanber oss alla erbjudande om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.